Sposoby na telemarketing

Data dodania: 07.11.2016


Niewiele jest posiadaczy telefonów, którzy nigdy nie mieli styczności z telemarketerem. Czasem nachalnie, kilka razy dziennie dzwoni do nas ten sam numer. Kto dzwonił? Najczęściej telefoniczny sprzedawca. Kontakt z nim często nie należy do przyjemnych, ponieważ chce on za wszelką cenę przedstawić ofertę swojego produktu i sfinalizować sprzedaż. Są jednak sposoby, dzięki którym można skutecznie zakończyć rozmowę z taką osobą.

3 razy nie

Niektóre firmy w swoich zasadach mają zapis, że telemarketer może odłożyć słuchawkę dopiero, gdy trzy razy usłyszy rozmowę. Dlatego czasem wystarczy powiedzieć trzy razy „nie”, by sprzedawca dał za wygraną. Jednak nie każda firma respektuje tę zasadę, dlatego nie zadziała w każdym przypadku.

„Jestem za granicą”

Dobrą metodą jest udawanie, że przebywa się za granicą. Na pytanie: „to kiedy pan/pani wróci?” najlepiej podać jakiś odległy termin – np. za rok. Prawdopodobnie z tej firmy już nie oddzwonią.

„Nie mam na to czasu”

Można zbyć sprzedawcę słowami: „nie mam czasu”. Kultura osobista i zdrowy rozsądek nie pozwolą mu na kontynuowanie rozmowy, jednak trzeba mieć świadomość, że jest to rozwiązanie szybkie, lecz tymczasowe. Telemarketer będzie się dopytywał, w jakich godzinach może zadzwonić, a jeśli nie uzyska odpowiedzi, sam będzie próbował, np. następnego dnia.

Nagrywanie rozmowy

Przeważnie komunikat o nagrywaniu rozmowy pojawia się mimochodem, celowo, by klient nie zwrócił na niego uwagi. Jednak jeśli przerwiemy monolog sprzedawcy i wtrącimy, że nie zgadzamy się na nagrywanie rozmowy, będzie zmuszony się rozłączyć. Niektórzy próbują dopytywać i przekonywać, że jest to w interesie klienta, jednak wobec niewzruszonej postawy nie mają innego wyjścia, jak odłożyć słuchawkę.

Pogawędka

Jeśli dysponujemy chwilą czasu i przy okazji mamy ochotę na rozrywkę, można uciąć sobie pogawędkę z telemarketerem. Wystarczy przejąć inicjatywę w rozmowie i zadawać mu pytania – także te osobiste (np. co lubi, czy on by kupił ten produkt, dlaczego pracuje w takiej branży). Jeśli będzie się dziwił skąd tyle pytań, należy odpowiedzieć, że klient przecież chce wiedzieć, z kim rozmawia. Można próbować różnych metod. Niektórzy lubią udawać podryw, inni prowadzić wywody filozoficzne lub religijne. Zazwyczaj sprzedawcy usiłują mimo wszystko wrócić do tematu rozmowy, jednak dość szybko rozłączają się – i najczęściej nie dzwonią już więcej.

Sposobów na telemarketing jest wiele, jednak nie każdy jest tak samo skuteczny. Wszystko zależy od firmy, jej polityki, a także sprzedawcy, który nasz numer „zaszufladkuje” do odpowiedniej kategorii. Jeśli dzwoni do nas nieznany numer, można sprawdzić na stronie kogo-to-numer, czy ktoś wcześniej nie miał kontaktu tą osobą. Dzięki temu można przygotować się na rozmowę i zastosować odpowiednie triki, by sprzedawca szybko zrezygnował z ze swojego celu.


Polecamy także: Smażalnia Ryb w Kołobrzegu – zobacz opinie.